6/01/2010

1 juni

Som vanligt har jag varit dålig på att uppdatera. Men denna gång har jag iaf en bra ursäkt.

Jag jobbade som sagt hela helgen, sen i söndag under dan fick jag ont i maghalsen precis som jag hade när jag hade magkatarr. Jag åt nån bra yoghurt och sen va det bra. Men senare efter jag ätit kvällsmat och allt sånt hos mamma och pappa fick jag sky hög feber, 39,4. Och det höll i sig hela natten. Sen i måndags morse va det fortfarande lite feber som höll i sig, men istället kom också en smärta i övre delen av magen som inte går att beskriva, det gjorde så ont. Så på kvällen vart det akuten och vart kvar där eftersom de inte verkar ha några doktorer där på nätterna?

Vid halv fem fick jag åka hem i morse. Med en order om att jag skulle vara tillbaka vid nio, tio tiden på morgonen. Sagt och gjort, jag och mamma åkte hem och sov några timmar till och sedan va det bara iväg igen..

Anledningen till att jag fick åka tillbaka var att jag hade en hög sänka, alltså en infektion i övre delen av magen. Så dom ville se att det gick ner, annars skulle jag få röntgas och liknande. Men som tur var hade det sjunkit när vi kom tillbaka vid tio tiden.

Men känslan av att övre delen av magen är svullen kvar står och det ä jobbigt att göra annat än att ligga typ. En plåga rent ut sagt. Men den där hemska smärtan är borta trots allt. Tur i oturen..

Nu vill jag bara bli frisk till studenten!

/ h

Inga kommentarer: