11/07/2010

Helgen

Och så har det varit väldigt lugnt med skrivandet denna helg. Så här kommer en kort sammanfattning av den.

Fredags kvällen vart sjukt kul! Det va också väldigt roligt att träffa alla igen. Vi satt bara hemma hos Micke och drack lite, men iaf.

Lördag va en sån där dålig dag. Jag sov ungefär hela dagen, haha. Senare var jag runt till Gammelmormor´s grav och farmor´s grav och satte just. kikade även på några andras garvar när jag även va där. Det måste va en av de finaste stunderna på jorden, Alla helgons helgen. Det är mörkt och mysigt, men det lyser överallt på alla gravar, på hela kyrkogården. Så sjukt mysigt. När man går där och tittar fylls man med ro och man tar sig en stund att tänka på saker som man vanligt vis försöker låta bli. Som på de man tänder ljus för, man försöker minnas ens bästa stunder med dem. Men man inser också att man måste ta hand om släkt och vänner som finns kvar i livet också. Visa dom ömhet och att de är betydelse fulla, medans man kan. För det är inte alltid man gör det.


Efter det åkte jag och hämtade upp Viktor i Vänge och sedan till hans mamma på middag, väldigt god mat som vanligt. Och lika trevligt.

idag tror jag det blir en städ dag. Det känns som det behövs. Ta tag i allt det man vanligt vis skjuter upp.
Sen ikväll bir det ju må bra kväll också, det ska bli spännande!

Inga kommentarer: